Конспект урока для 7 класса "The Present Perfect Tense"

Открытый урок в 7 « А» классе

Тема: The Present Perfect Tense.

Образовательные цели и задачи:

Активизировать употребление Present Perfect.

Развивать навыки аудирования.

Проверить навыки употребления Present Perfect, Past Simple,

Past Progressive, used to.

Развивающие цели:

Развитие речевых умений и языковой догадки.

$Развитие способности систематизировать предлагаемый материал.

Развитие самостоятельности в учебной деятельности.

Воспитательные цели:

Формирование умения работать в коллективе.

Воспитание уважения к собеседнику.

Учебно-методическое обеспечение: дидактический материал, грамзапись,

мультимедийный проектор, учебник Happy English. ru для 7кл.

К.И. Кауфман, М.Ю.Кауфман – Обнинск: Титул, 2008.

Ход урока.

1. Start moment. T: Hello, everybody. Glad to meet you. I believe you are OK.

Let’s begin our lesson. Tell me, please, what day and date it is

today.

OK. Today at the lesson we are to practice using Present

$Perfect.

Look at the screen and answer : How is it formed?

P: It’s formed with the help of have / has + V3

2. Phonetic drill. Повторение 3-х форм глагола.

а) “ one by one” and “ all together”;

б) собрать сеты форм глаголов попарно;

в) проверить при помощи грамзаписи (ex.4, p.142).

3. Warming up Activity. Тренировочные упражнения – игра с карточками.

T: Now everybody should take any of these cards (the third form) and ask

your deskmate what he or she has done today.

P1: What have you done today?

P2; I have… And what about you? Etc.

$ T: Try to remember what P1, P2, P3…has done today.

4. Активизация употребления Present Perfect с использованием

видеофрагментов.

  1. T: Look at the screen and make up short dialogues using examples.

  1. T: Comment on the pictures using the expressions.

  1. T: Look at the screen and make up short dialogues.$

  1. T: Comment on the pictures using the expressions.

5. Подведение итогов устной работы. Вывод о способах передачи

прошедшего времени в английском языке.

ЧИТАЛ

READ

WAS READING

$

HAVE READ

USED TO READ

$

6. Самостоятельная работа. Тест.

ТЕСТ.

  1. I … a new book yesterday.

  1. read b. was reading c. have read

  1. He … a football match on TV when his friend came.

a. watched b. was watching c. used to watch

3. She … to school last week.

a. doesnt go b. didnt go c. hasn’t gone

4. I … milk for lunch when I was a child but I don’t like it now.

a. drank b. drunk c. used to drink

5. Ineverthis film.

a. saw b. was seeing c. have seen

6. We … dinner at 2o’clock yesterday.$

a. had b. was having c. have seen

7. Sheher homework yet.

a. hasnt done b. didnt do c . doesnt do

8. Theyjustthe classroom.

a. cleaned b. were cleaning c. have cleaned

9. I … already … the picture.

$ a. have painted b. painted c. was painting

10. … you everto London?

a. Were b. Was c. Have…been

7. Коллективная проверка.

$

8. Аудирование. ( Ex.5, 6 p. 158)

а) прослушивание стихотворения;

б) выполнение упражнения по прослушанному (ex. 7, p. 159)

True

False

No Information

9. Подведение итогов урока. Оценки.

10.Домашнее задание: Ex. 6, 7, p.158

WB, A, B, C p. 25

Post Comment