Конспект урока для 8 класса «The Present Perfect Tense. Irregular verbs»

Дата: 10.10.14

Подготовила: Зинькова Наталья Александровна

Класс: 8-Б

Тема урока: Th$e Present Perfect Tense. Irregular verbs.

Тип урока: комбинированный

Цель урока: способствовать закреплению пройденного материала, активизировать употребление грамматического времени; улучшить у учеников правильное понимание и употребление неправильных глаголов.

Оборудование: учебник Афанасьева, Михеева: Английский язык. 8 класс; таблица времен глагола; стихотворение для речевой зарядки.

План:

  1. Организационный момент.

  2. Речевая зарядка.

  3. Проверка домашнего задания.

  4. Работа с учебным материалом:

  • повторение $употребления The Present Perfect Tense;

  • письменная проверка знаний на тему The Present Perfect Tense;

  • диктант на зна$ние неправильных глаголов;

  • улучшение техники чтения и правильности перевода текста.

  1. Заключительный этап урока. Объявление домашнего задания и оценок, полученных за урок.

  2. Подведение итогов урока.

Ход урока:

I часть урока

  1. О$рганизационный момент (8 мин)

T: Good morning, pupils!

P: Good morning, teacher!

T: I’m glad to see you! Sit down please! How are you?

$P1: I’m fine, thanks.

P2: I’m good!

P3: I’m not bad.

T: Today we will write two works. We will remember our knowledge about The Present Perfect Tense and irregular verbs.

P1: Can I write the date on the blackboard?

$T: Yes, you can! What is the date today, pupils?

P2: Today is Thursday, the ninth of October.

T: You’re right! Sit down please.

  1. Речевая зарядка (6 мин)

T: Guys, I will write a poem about colors on the blackboard and after this we will read it all together and translate.

P: OK!

Colors

Hello pu$rple, hello blue

Red for me and green for you!

Hello orange, yellow too

Red for me and green for you!

  1. Проверка домашнего задания (16 мин)

T: Let’s check your homework. Open your copybooks and I will look. Who is not ready for today? Your home task was: ex. 9 p. 26, ex.12 p.28 and to learn by$ heart 10 irregular verbs on the page 283.

T: Who is not ready for lesson?

P1: I’ve made only ex.6 on page 28. And I forgot to learn 10 irregular verbs.

T: Bad. I told you to do all exercises.

P1: I will have a bad mark?

T: Not today. But you will know English bad with such attitude to work.

P1: Sorry!

T: Let’s do orally ex.12 p.28 and to read and translate sentences one by one. (10 мин)

Подведение итогов первой части урока:

Организационный момент настраивает ребят на работу после активной перемены. Речевая зарядка помогает переключиться ученикам с русского на английский язык и сосре$доточиться на уроке. Проверка домашнего задания показывает учителю готовность учеников к уроку и знания в изученной грамматической теме. Чтение и перевод упражнения не только улучшает качество чтения, но и пополняет словарный запас.

II часть урока

T: We continue our work.

  1. Работа с учебным материалом

$T: Attention please! Pupils! This part of lesson will be devoted to fix your knowledge and to repeat irregular verbs, because we will have two works. So, let’s start!

T: First of all we will make ex.10 p.27. We need to say what places people have been to (see, visited) and what places they are going to see.

T: The form «to be going to» translates like to want to make something. Is it clear?

P: Yes!

T: For example: Ted – New York – Washington, D.C.

Ted has been to New York. He is going to visit Washington, D.C.

(12 $мин)

T: Now open your copybooks please and do ex.13 p. 37. For this work you will have marks. Please, be attentive! For this exercise you have 18 minutes. So, you’d better to start now! (18 мин)

T: OK. Your time is over. Please collect copybooks. Have$ a break.

Подведение итогов второй части урока:

Вторая часть урока была посвящена закреплению темы The Present Perfect Tense. Выполнение упражнений и устное повторение правил употреблений грамма$тического времени освежили знания учеников. Выполнение письменного задания на оценку сделало работу более ответственной и занимательной.

III часть урока

T: We continue our work. Open books on page 283. There are irregular verbs. You have 5 minutes to repeat.

T: Write the word Dictation on the separate sheets of paper. Write also you Name and Surname.

(5 мин$)

T: Good. Collect all papers. Open please p.44 ex.8. It is Kate’s letter about US capital. We need to read first of all and then to translate.

T: All unknown words you write in your vocabulary with transcription and translation. The letter is big. Is it clear? At the end of the lesson I will check it. So, let’s begin!

  1. мин)

  1. Заключительный этап урока. Объявление домашнего задания и оценок, полученных за урок. (10 мин)

$T: Pupils, write down your home task for the next lesson, please.

Ex.11,12 p.37 (wr); ex.7 p.44 (orally)

P. 283 – next 10 irregular verbs to learn by heart

T: Your marks for today… You were very hardworking! Thank you for the lesson! Good bye!

P: Thank You too! Bye!

  1. Подведение$ итогов урока:

На уроке ученики повторили и закрепили знания грамматической темы, овладели новыми знаниями на тему The Present Perfect Tense. Выполнение письменных и устных упражнений помогло им в использовании неправильных глаголов. Письменные работы показали учителю пробелы, в знаниях учеников. Чтение и перевод текста сопровождалось выписыванием новых незнакомых слов в словарь, тем самым обогащая словарных запас школьников.

$

Post Comment