Конспект к уроку английского языка в 3 классе “Мой дом”

$Конспект открытого урока

учителя английского языка

МБОУ МПЛ №8

Барановой Светланы Сергеевны

по теме

«Мой дом»

(УМК “Spotlight 3”)

Цель урока:

Формирование навыка составления монологического высказывания.

Задачи урока :

Учебные :

1.обобщать знания по теме «My$ house»

$2.тренировать лексические единицы по данной теме

3.тренировать навык владения грамматическими явлениями

4.подготовить детей к развёрнутому высказыванию по теме

Развивающие:

1.развивать мыслительные навыки :обобщение , систематизация ,логическое и образное мышление.

2.формировать познавательные умения :задавать вопросы и отвечать на них , доказывать ,рассуждать ;

3. поддерживать положительный эмоциональный климат на уроке.

4.развивать и формировать общий кругозор учащихся.

Воспитательные :$

1.воспитывать целеустремлённость и инициативность у учащихся.

2.воспитывать уважение к чужому мнению.

Материалы:

УМК Spotlight 3: к$нига для учителя, CD диск для работы в классе.

Оборудование:

мультимедийное компьютерное оборудование ,интерактивная доска.

Место проведения: МБОУ МПЛ №8

Орг.момент

Good afternoon. Glad to see you today. How are you ? (1-4 Students)

Речевая зарядка

Look at the board ,please. Whom do you see?

Yes ,you are right. It’s $Chuckles. He will help us during the lesson.

Face the board.

On the board :

Chuckles can jump and run. Hurray ,he’s number 1 .

All together.

2-4 Students. You know Chuckles reminds us the rule of reading letter U

U u can be read ……….

Ex .4 p.93 Complete the table(1 student at the board , others in your textbooks)

Under, puppet ,mummy ,number ,sun .

Lulu , ruler ,blue ,music ,computer.

Let’s pronounce all the words all together.

Основная часть

$

Chuckles moves to a new house .Look at Chuckles’ house. Let’s name the rooms, will you ?

Where is Chuckles ?………..

Oh ,what is it ……….? … A truck . It’s a new word for us .It means “грузовик .”What’s in the car ? Guess what it is ………………….

Чаклз хочет проверить ,помните ли вы предметы мебели. Он приготовил вам несколько заданий

на доске.

Match the columns on the board:

сupboard кресло

chair полка

armchair стол

table стул

mirror сервант

shel$f зеркало

Match the columns (part 2 ) :

Desk радио

bed диван

TV лампа

lamp письменный стол

sofa кровать

radio телевизор

Физкультминутка

I think you are tired .Are you $……? Let’s have a rest :dance and sing a song .

Chuckles is very clever. He knows how to put furniture in a room (Он знает всё о том , как расставить

мебель в комнате) Он всегда зовёт на помощь слова-помощники- in English prepositions.

Давайте их вспомним. On the board:

Name and translate prepositions:

In

On

Under

Above

$Next to

In front of

Facе the board ,please. Find as many prepositions as you can in a snake. Read them out.

(under ,on, next to ,in, behind ,in front of)

Пусть эти слова помогут нам в упражнении в учебнике Ex.1 p.92

1.Chuckles is in the car.

2.Lulu is in front of the car.

4.Grandma is next to Grandpa.

$

5.The food is on the table.

6.The ball is under the table.

Well done.

Чаклз сейчас настолько увлечён переездом , что придумал песню. Он вам приготовил текст песни ,но некоторые слова забыл вписать. Let’s listen to the song and fill them in .

My new house is funny !

There are boxes everywhere:

Boxes …….the cupboards ,

Boxes………the chairs –

Boxes………the table ,

And some ……..my bed!

And there are 2 men ………the kitchen

With boxes on their heads !

And now let’s sing the song “My house is funny ”

My$ new house is funny !

There are boxes everywhere :

Boxes in the cupboards ,

Boxes on the chairs-

Boxes on the table ,

And some under my bed !

And there are two men in the kitchen

With boxes on their heads !

Наконец-то всё позади : переезд , беспорядок .Чаклз очень хочет похвастаться своей новой комнатой .Он прислал нам письмо ,в котором описал её. Кто поможет нам прочитать это письмо?

This is my playroom. It’s blue. There is a chair and a desk .

A computer is on the desk .There are shelves next to the desk .

There’$s a bed in front of the desk. I like my room.

Look at the board ,please. Here is another room. It’s Tina’s bedroom. Tina is Chuckles’ friend.

The sentences are mixed up. Try to put them in order.(One student at the board ,others at their places)

Cards for the students.

This is my room. It is pink. There is a bed in the room. There is a desk in front of the bed. A computer is on my desk. There is a chair next to the desk .I like my room.

Do all of you have the same variant? (У всех ли такой же вариант? Зачитайте свой вариант.

Как вы думаете ,сильно ли$ изменилось описание нашей комнаты?………

What sentence should be #1?……….the last one?(Какое предложение должно быть по вашему мнению первым? Какое последним ?)

Заключительный этап

Домашнее задание : Make a description of your own$ room. Use the description of Tina’s bedroom as an example.(Воспользуйтесь схемой описание Тининой комнаты)

Thank you for the lesson .You worked hard.

Рефлексия :I want to ask you one more question. What do you like to eat? As for me ,I like icecream .

And you ,……..? And who is Chuckles ?…………..

What do you think monkeys like to eat best of all?……….A banana

If you like the lesson put a banana into this box. If not, put a tomato into another one.

Thanks again . Good –bye. Have a nice day.

$A worksheet (Pабочий листок )

Task 1. Fill in prepositions.

My new house is funny !

There are boxes everywhere:

$

Boxes……… the table ,

And some …….. my bed!

And there are 2 men ……… the kitchen

With boxes on their heads !

Task 2. Put the sentences in the right order. (Расставь предложения в нужном порядке ):

  • There is a chair next to the desk .I like my room.

  • There is a desk in front of the bed. A computer is on$ my desk.

  • This is my room. It is pink. There is a bed in the room.

Еще записи

Leave a Comment