Конспект урока по английскому языку “Animals” 4 класс

Мероприятие по английскому языку в 4 классе.

Игра «Sea Battle»

Тема «Animals»

$Цель: закрепление изученного материала по теме «Животные», тренировка навыков аудирования и монологической речи, совершенствование лексических навыков

Оборудование: мультимедиа, карточки с игровым полем и заданиями, мяч, бумажные кораблики, призы

Подготовительный этап:

Ребята делятся на две команды по 5 человек (по жребию). В жюри назначаются 2 человека, их$ задача – оценивают ответы. Каждый правильный ответ (за всё задание) – очко (кораблик).

Ход мероприятия:

  1. Приветствие:

    1. Hello, boys and girls! I’m glad to see you here! Today we’ll play the game “Sea Battle”, our Topic is “Animals”. We have 2 Teams. Do you know how to play this game? You’ll try to guess where the ship of the enemy is. Then you will have the task. Team, that does the task better, it’ll get ship. At the end of the game the teams will count ships and we shall find out who is the winner.

Правило игры:

Команды по очереди открывают клетки игрового поля, на определённых клетках расположены корабли (5). Если команда назвала номер клетки, на которой расположен к$орабль (задание), обе команды выполняют задание. Команда, выполнившая задание лучше и быстрей, получает корабль. Выигрывает та команда, которая захватила больше кораблей.

    1. Are you ready to start? Let’s start the game!

2. $Ход игры:

– Look at the blackboard. The first team can open one of the squares of the table and have the task to do. Both teams do the task and jury decide what team is the best.

    1. Team 1 shoots! (задание или Try again). Команда 2 делает свой ход. В случае угадывания, эта команда имеет право сделать следующий ход.

Задание 1. “The Chain” (Цепочка)

    1. $Write the chain of the words. The last letter is the first letter of the next word. (f.e. rabbit-tiger-read …). Team, that will have the longest chain get ship. You have 3 minutes.

Задание 2. “Translator” (Переводчик)$

    1. You get the cards. Translate 5 Russian sentences into English. 5 minutes for task.

*Медведи живут в лесу

*У меня есть домашнее животное – пёс Макс

*Слоны очень сильные, у них большие уши и длинный хобот

*Верблюды помогают людям переносить вещи

*Коровы полезные животные, они дают молоко

Задание 3. Make up story (Рассказ )

    1. Look at the blackboard. You see a nice little cat. Your task will be to make up story about it. The first team starts, the second continues. And the first$ team’s again. Team, that make up more sentences will get ship.

Задание 4. Guess (Загадка)

    1. Listen to descriptions 5 animals and guess, what animal is it?

Задание №5.

1. It’s the biggest animal in the seas and oceans. It has got a big mouth and a big tail. It can swim and dive well. It’s smart and strong animal. (кит)

2.It lives in Africa. It has got four legs and a long neck. It can run well. It likes to eat green leaves. It’s a funny beautiful animal. You can see it in the zoo.($жираф)

3.It lives in the mountains. It has got strong wings. It can fly high in the sky. It eats mice, small birds and animals. It’s strong and brave. (орёл)

4$.It lives in Australia. It has got a long tail and strong legs. It can jump well. It likes

to eat grass and leaves. It’s a nice funny animal. (кенгуру)

5.It’s very strong and angry. It’s green. It can swim well, but it can’t jump. It has got big teeth and long, strong tail. It likes to eat meat. (крокодил)

$ 6.It’s from Africa. It has got big ears. It is big and strong. It likes bananas and apples. It doesn’t eat meat. It can carry things and people. (слон)

Задание 6. Put the letters in the words. (Составь из букв слова)

    1. You get the cards. Put the letters in the words in order

$ephletna

noil

rafeigf

sorhe$

oronakga

ykenom

phidoln

    1. Now count your ships, please. Well, our winner is Team … Let’s clap our hands! Everybody gets presents.

    2. Thank you for your work. Good Bye!

Еще записи

Leave a Comment