Конспект урока по английскому языку для 8 класса c ЗПР «London sights»

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа № 12»

города Глазова Удмуртской Республики

Конспект урока по английскому языку
в 8 классе (ЗПР)

«London sights»

$

подготовила

учитель английского языка

Данилова Лариса Алексеевна

$

г. Глазов, 2014г.

Урок английского языка для 8 класса с ЗПР по УМК В. П. $Кузовлев, Н. М. Лапа «English»

Цель урока: обобщение знаний по теме «London sights», совершенствование навыков устной речи, навыков чтения, аудирования

Задачи урока:

  • активизация навыков чтения, аудирования и диалогической речи;

  • воспитывать умение работать с дидактическим материалом; интерес к изучаемому языку;

  • развитие языковой догадки, коммуникабельности, воображения, творческого мышления;

  • развитие самостоятельности и$ инициативности учащихся;

  • развитие умения  воспринимать на слух информацию  в деталях;

  • развитие монологической речи.

Тема урокаLondon sights$

Тип урока – урок-закрепление материала

Оборудование: оборудование - учебник «English» 8 класс (Авторы: В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа), аудиозапись к учебнику «English$» для 8 класса общеобразовательных учреждений (Авторы: В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа), слайды с изображением достопримечательностей Лондона, конверты с текстами для перевода (разделены цветом по сложности выполнения), карточки с транскрипцией слов, карточки-схемы порядка слов в предложении, ноутбук, проектор

Ходурока:
1.Good morning, boys and girls. I'm glad to see you! How are you? Who is absent today?

2.Today we'll read, speak , listen.
3.$……, read and translate the motto of our lesson Слайд "The world is a book and those who do not travel read only a page»

Let’s begin our lesson!

Обучение диалогической речи: (Учитель задает вопросы, а дети отвечают. Вопросы могут задавать и дети сами.)

  • Why do people travel?

  • Do you like to travel?

  • Have you ever travelled abroad?
    Would you like to travel to Britain?

  • What cities would you visit?
    And you?

  • $What shouldn’t you forget before going to GB? 

Обучение аудированию. Listen and repeat, please. (можно взять аудиозапись к учебнику Биболетовой М.З. «Enjoi English» 5-6 класс, $Unit 4, ex. 17)

(прослушивание названия достопримечательностей, на партах у каждого ученика - листы со словами достопримечательностей с транскрипцией учебник Биболетовой М.З. «Enjoi English$» 5-6 класс, Unit 4, ex. 17)

And what is the theme of our lesson?

All right! Our theme is «London sights » Слайд

Обучение монологической речи$. Look at the pictures and tell me of London sights. (слайды)

Students! You’ve heard, read much about London. You know many sights there.

We’ve talked much about sights.

Обучение чтению$ (детальному) It’s time to read and translate. Read and translate, please. I’ll give you 7 minutes.

(работа по цветным карточкам-конвертам разных цветов с текстами на англи$йском языке о достопримечательностях Лондона (учитель готовит по своему усмотрению, в зависимости от словарного запаса учащихся). Зеленый конверт – текст с сложной лексикой и большой по объему, в желтом – попроще, в красном – с простой лексикой и грамматическими конструкциями.)

We talk about London, GB. What do you imagine when you think about them?

It’s time for a shake break!

Обучение аудированию, говорению. Students want to visit some places in London. Listen the dialog and answer the questions. S.B. ex.2.2 p.80

Why do students travel or go abroad?

Would you like to travel to Britain or go abroad? Why?

Итог.$ Thank you very much. Everybody worked very well. You have excellent marks. Your hometask is to speak about your favourite Russian sights. Thank you for the lesson. Stand up, please. Our lesson is over. Good bye, students. 

Тексты для работы по цветным конвертам

$ 1.Trafalgar Square is the geographical centre of the British capital. The square was named "Trafalgar" to commemorate Admiral Nelson's victory at the Battle of Trafalgar in 1805. There is the monument in the centre of the square known as Nelson's Column. Around the monument there are $four bronze bar-reliefs, representing scenes of Nelson's life and death.The statue is guarded at the base by four bronze lions. Nelson was killed in the battle but the victory was won. The English consider Admiral Nelson to be a national hero for his victory in the war against Napoleon.

2.Places of interest in London
There are a lot of places of interest in London. Among them there are: Westminster Abbey,the Houses of Parliament, Buckingham Palace, St Paul’s Cathedral, London Bridge, the Tower of London. 
$London stands on the river Thames. Crossing the river by the Tower Bridge you can see the Tower of London. It is one of the oldest buildings of the city. Many centuries ago it was a fortress, a royal palace and then a prison. Now it is a museum of arms. 
On the bank of the Thames, not far from the Tower of London, you can see Westminster Palace, or the Houses of Parliament. It is the seat of the British government and it is one of the most beautiful buildings in London. In one of its towers there is famous Big Ben, the largest clock of England. It strikes every quarter of an hour. 
3. Buckingham Palace is the Queen’s official London residence. Tourists always go to see the ceremony of changing the Guard there. 
$
London has many fine squares. Some of them are quiet, others are busy like Trafalgar Square. Trafalgar Square is the central square of the city. To the right of the square there is the National Gallery which has a fine collection of European paintings. 
St Paul’s Cathedral is the biggest English church. Another famous church is Westminster Abbey where kings, queens, and many famous people are buried. 
London is also famous for its beautiful parks. Hyde Park is the most d$emocratic park in the world, as anyone can say anything he likes there. Regent’s Park is the home of London Zoo. 

4. The big clock on the tower of the Palace of Westminster in London is often called Big Ben. But Big Ben is really the bell of the clock. It is the biggest clock bell in Britain. It weighs 13.5 tons.
The clock tower is 318 feet high. You have to go up 374 steps to reach the top. So the clock looks small from the pavement below the tower.
But its face is 23 feet wide. It would only just fit into some classrooms.
The minute-hand is 14 feet long. Its weight is equal to that of two bags of coal. The hour-hand is 9 feet long.
The clock bell is called Big Ben after Sir Benjamin Hall. He had the job to see that the bell was put up.
Sir Benjamin was a big man. One day he said in Parliament, "Shall we call the bell St. Stephen's?" St. Stephen's is the name of the tower.
But someone said for a joke, "Why not call it Big Ben?" Now the bell is known all over the world by that name.

$

Список использованной литературы
1.Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе. – М.: Просвещение, 1991.

2.Методика обучения иностранным языкам в средней школе: Учебник/ Гез Н. И. , Ляховицкий М. В. , Миролюбов$ А. А. и др. – М.: Высшая школа, 1982

3.Семаго Н.Я.Новые подходы к построению коррекционной работы с детьми с различными видами отклоняющего развития. Дефектология .-2000-№1

4. Учебник «English» 8 класс (Авторы: В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа), аудиозапись к учебнику «English» для 8 класса общеобразовательных учреждений (Авторы: $В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа)., М.: Просвещение, 2013г.

5. Учебник «Enjoy English » 5-6 класс (Авторы: Биболетова М.З.), аудиозапись к учебнику «Enjoy English » 5-6 класс, Обнинск: Титул, 2009г.

Использованные материалы и Интернет-ресурсы

$1.www.exchange.smarttech$.com

2.www.metodisty.ru

3.ttp://www.britishcouncil.org/ru/russia-english-teaching-online-resources.htm

Post Comment