План урока по английскому языку “Визит в Лондон” 2 класс

Моногарова Светлана Алексеевна

Учитель английского языка;

МКОУ СОШ №11 с. Константиновского Петровского района Ставропольск$ого края

Урок по теме: “Визит в Лондон” для уч-ся 2 класса с участием детей 5 класса.

Цели:

1. Развивать навыки устной речи:

2. Проконтролировать навык чтения

3. Формировать коммуникативные умения

Задачи:

Образовательная:

  • отрабатывать фонетические навыки на конкретном примере;

  • учить понимать иностранную речь в игровых ситуациях.

    $

Развивающая:

  • развивать умение применения полученных знаний в конкретной обстановке.

Воспитательная:

  • прививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностям англоязычных стран;

  • воспитывать умение работать в коллективе (группе).

Оборудование:

Глобус, магнитофон, компьютер, презентация, мультимедийный проектор

План $урока

1. Оргмомент.

Good morning, children!

I’m glad to see you again. Let’s make a start.

2. Объявление темы урока, постановка задач.

(Вся незнакомая лексика даётся учителем с переводом одновременно)

  • Do you want to learn En$glish?

  • Do you want to speak English?

  • Do you want to read English?

  • Do you want to communicate with people from different countries?

OK! The subject of today’s lesson is “A VISIT TO LONDON”.

На сегодняшнем уроке мы с вами организуем цирк в котором артистами будут ваши любимые животные и соверши$м путешествие в Великобританию, страну, где говорят на английском языке. Мы едем туда на гастроли, к которым хорошо подготовились.

Мы будем задавать вопросы и отвечать на вопросы.

Мы будем описывать животных.

Мы будем составлять предложения по схемам.

3. Фонетическая зарядка.

I’ve received a letter from Miss Chatter. She writes,

Dear friends, hello! I am writing to you from a distant country – Great Britain. (Учитель показывает на глобусе Великобританию.)

The country, where boys and girls just like you live, but they speak Engli$sh. What language do you speak? Of course, Russian. You live in Russia.  (Учитель показывает на глобусе Россию.)

I invite you to visit Great Britain!

Слайд 1

Ребята вы хотите поехать в Великобританию. Тогда давайте собирать труппу. Ребята, а вы знаете стихотворе$ния о животных

Слайд 2

Речевая зарядка.

Look at this picture and say what animals you’ll take with you and why

Let’s take a horse. It can run. It is strong.

Let’s take a fish. It can swim. It is kind.

Let’s take ducks. They can swim. They are nice.

Let’s take a wolf. It can jump. It is brave.

Let’s take a cockerel. It can fly and sing. It is pretty.

Аудирование.

Кто – то из вас подготовил $загадки о животных, которых они возьмут с собой. Эти загадки необычные. Они волшебные. Если вы угадаете, то животные оживут.

Слайд 3

It lives in the forest. It can not read and write. It can jump and run. It is cunning. It is red. It likes rabbits.

Слайд 4

It lives in the forest. It is big. It is brave and strong. It is cruel. It can run, jump swim. It likes meat.

Слайд 5

It lives in the forest. It is big. It i$s brown. It can run, swim. It can not fly. It likes fish and honey.

Слайд 6

Чтение

Уч-ся читают мини тексты и соотносят их с картинками.

It has many friends. They are boys and girls. It likes to run.

It can swim but it doesn’t like to swim in the river. It lives in a house.

It is clever. It c$an jump and skip.

It lives in a tree.

It likes sweets. It is funny.

It likes cabbage and carrots. It is big and strong.

But it is not ugly or cunning. It likes to help its friends. It lives in Africa.

Слад 7

Физминутка

Нам предстоит долгий полёт. Давайте немного отдохнём

Can you jump like a frog

Can you walk like a duck

Can you run like a dog

Can you fly like a bird

Can you swim like a fish

$

Can you be like a good child

As still as you wish?

Сл$айд 8

Отработка специальных вопросов “What is your name? How old are you? Where do you live?” Where are you from?”в диалогах.

Итак, наше путешествие начинается! Мы летим в Великобританию.

Мы полетим на этом самолёте.

(Слайд с изображением самолёта авиакомпании “British Airlines”.)

We are flying to London.Мы летим в Лондон.

(презентация из$ программы)

Итак, мы с вами в Лондоне

(видеофильм) (учитель переводит)

Buckingham Palace ($аудирование)

Buckingham palace is the London home of the queen. When the flаg is flying on the top she is at home.

The Tower (аудирование)

The Tower of London is a very old building. It is more than 900 years old. English kings lived in it many years ago, but now it is a museum. People who come to Londo$n like to go to the Tower. It was a fortress, a royal palace and later a prison. The ravens are another famous sign. The legend says that without them the Tower will fall.

Сла$йд 9

Ребята вам понравился Лондон. Ну, что пора нашим артистам начинать представление

What must animals do?

The dog must play the piano.

The bears must dance.

The cat must play the guitar.

The lion must play football.

Английским мальчикам и девочкам понравился наш цирк и они хотят задать вам несколько вопросов

Please, introduce yourself. Представьте себя, пожалуйста.

What is your name?

How old are you?

Where do you live?

Where are you from?

Have you got a mother?

What is your mother’s name?

Ребята английские мальчики и $девочки приглашают вас на экскурсию.

Мини-экскурсия по Лондону.

Слайд 10

Trafalgar Square (сообщение)

The centre of London is Trafalgar Square. Some people say that it is the most beautiful place$ in London. In the middle of the square there stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. Four bronze loins look at the square from the monument. There are two beautiful fountains in the square.

Слайд 11

In the Tower (сообщение)

The tower is one of the most ancient buildings of London. It is situated in the city. It was founded in the 11 th century by William the Conqueror. At the centre of the Tower of London there is the white tower. It is nearly 30 meters high. The walls are white, tall, strong and thick.$

Слайд 12

The Tower Bridge (сообщение)

The Towe$r Bridge is situated near the Tower of London. It was built in 1894. It regulates a large part of the impressive traffic part of London.

Слайд 13

Big Ben (сообщение)

Big Ben is the name of the clock. The Clock Tower is 316 ft high and 40 ft square. People are allowed to get inside the Tower so they can see the works of Big Ben. There is$ no lift and there are 340 steps up to Big Ben. The faces of the clock are very large. The minute hand is 14ft long, the hour hand is 9ft, the figures are 2 ft long.

Слайд 14

Westminster Abbey (сообщение)

Westminster Abbey is a symbol of England. It is a very important church. Westminster Abbey was built by King Edward in 1065. The coronation of all British Kings and Queens takes place in Westminster Abbey. Some famous English people are also buried here.

Let’s finish our performance and our visit to London with a beautiful song!

Дети $исполняют песню “We can do anything”

Подведение итогов.

Еще записи

Leave a Comment